Tuesday 24 October 2017

10 Pips Forex Trading Strategi


Forex trading strategi 15 (10 pips per dag) Inskickad av Användaren den 13 april 2009 - 13:50. Inskickad av Steve AM NYTT TILL DENNA WEBBPLATS OCH BESLUT ATT POSTA MIN PERSONLIGT SYSTEM. Det har gjort mig STEADY PROFIT, MEN NÅGONSIN SOM ÄR LATTA PÅ MARKNADEN, DAG INTE GÖR NÅGOT SOM OCH SOM VAR HÄR ATT DET HÄR SÅ ATT KAN FÅ HJÄLP HELP. SYSTEMET: TIME FRAME: DAGLIGT INGEN INDIKATORER KURRENCY: ALL IMMEDIATELT EFTER OPEN AV EN NEW CANDLE STICK FÖR EN NY DAG SÄLJER DU KÖP STOPP 30PIPS ADDED TO THE OPEN PRIS PLATS SÄLJ STOPP 30PIPS MINUS FRÅN OPEN PRIS STOPPSTOPP 50 PIPS PLEASE CHECK Historien om dagskartan så långt och upptäcka vad som talar om, jag fann det här systemet och jag använde det personligen och har gjort 10 pips och mer varje dag. Svaghet i det här systemet: Om du inte placerar handel tidigt i tiden kommer du att missa möjligheten här där jag behöver hjälp från medlemmarna i det här forumet för att skapa och ea för mig baserat på det här systemet. VÄNLIGEN JAG VERKLIGT BEHÖVER DIN HJÄLP, HJÄLP MIG FÖR MER KONTAKT E-MAIL: MRAFOLABIPLAZAYAHOO Jag minns inte om var och en vill döma med mig på det här systemet och även postresultat. För några år sedan när jag först skrev strategi: 10 hade jag ingen aning om att det skulle vara lika populärt som det har blivit ndash nedladdat över 100.000 gånger. Jag hade ingen aning om att jag verkligen inte hade varit så tydlig som jag behövde vara. Så dags är det dags att släppa en uppdaterad version av e-boken. Jag hoppas att du tycker att det är till hjälp. Vänligen läs vidare. En vandrare, medan han jagades, slutade att sätta på löparskor. När han bytte ut ur vandringsstövlarna såg hans följeslagare på honom i skräck och utropade, ldquoDude, whatrsquos deal-io Yoursquoll strider aldrig bort björnen om du slutar nurdquo Calmly, sade den andra vandraren, att jag inte måste rinna ut björnen . Jag måste bara gå ifrån dig. rdquo Valutahandel kan vara som att springa bort från björnen. Trading forex erbjuder mer möjlighet till snabb ekonomisk framgång ndash och ekonomisk förstörelse än vad som helst annan marknad. Den rikrika publiken har alltid varit lockad till den. Denna folkmassa innehåller spekulanter, handelsnybörjare, mig för 6 år sedan, pensionärer och yrkesverksamma som letar efter ett sätt att komma ur skuld, öka spänningen i sina liv eller helt enkelt bli rika riktigt snabbt. Hittills kan denna grupp också ha med dig. Från och med nu tar du pengar bort från dessa människor. Dessa är de människor som kommer att ätas av björnen. Du donrsquot måste köra bort björnen (hela marknaden). Faktum är att thatrsquos omöjligt. Du kan räkna hela marknaden. Men du kan handla defensivt mdash och därmed placera dig själv för att tjäna konsekvent. Det finns fyra grupper i valutahandel. Det finns nybörjare handlare ndash greeniesna, de som försöker utrota björnen och förlora varje gång. Vi börjar alla här. Vi förlorar alla pengar här. Vissa av oss förlorar hela vår första handelspost (jag gjorde). Förutom nybörjare är det tre andra nivåer av deltagande: återförsäljarna. de institutionella handlarna. och de avancerade detaljhandeln. I all din handel är återförsäljarna de mest kraftfulla och de gör marknaden, fastställer priser och sätter ihop erbjudanden. Även om institutionella handlare flyttar mer pengar än återförsäljare, är det fortfarande så att din återförsäljare accepterar eller avvisar dina beställningar varje gång du handlar. De institutionella handlarna arbetar i banker, trådföretag eller statliga myndigheter. De handlar stora summor pengar i taget och storleken på deras affärer ger dem enorm kraft. Inte supermakter, men mycket nära. Några av dessa handlare flyttar 1 miljard i valuta eller mer varje timme. Några handlar miljarder dollar varje minut. Därefter finns det de avancerade detaljhandeln. Denna grupp består av människor från hela världen, som sitter i mindre värdepappersföretag, kontor eller ens hem. Så småningom vill du vara en del av den här gruppen. I vissa fall är de avancerade handlarna den smartaste gruppen för ndash-handel för handeln än någon annan grupp. Eftersom de donrsquot flytta mycket pengar på varje handel, har de donrsquot lika mycket makt som institutionella spelare. Eftersom deras affärer är mäklare av återförsäljarna, har theyrsquoll aldrig absolut prisinställningsförmåga. Men eftersom det finns så många nybörjare, har de avancerade handlare massor av människor som de kan mata till de hungriga björnarna. Ditt mål som en valutahandel är att aggressivt ta pengar ut ur fickorna av nybörjare. Donrsquot känner sig dåligt om det. Someonersquos kommer att ta dina pengar på vägen, och itrsquos kommer att lära dig, mycket snabbt, lektioner som bara kan läras genom misslyckande. Så, varje gång du tar pengar från en nybörjare, kom bara ihåg: din undersökning lär honom en värdefull lektion. Efter ett tag kan du till och med njuta av att titta på din vandrande följeslagare som ätas av björnen. Jo kanske du inte tycker om det. Men du kommer att förtjäna varje pip du tjänar. Gör dig redo att sätta på dina löparskor. Det korta svaret är ja. Om du handlar 1 000 000 kronor valuta, skulle varje rörelse vara 100. Så om du köpte på 1,1445 och sålde på 1,1545, skulle du göra 100 x 100 eller 10 000. Nu vet jag donutsquot om dig, men jag kunde tro att de flesta kunde leva av så mycket pengar. Thatrsquos säger dock inte att du kan göra 10 000 per dag. Det är självklart möjligt, men det finns många faktorer som gör det väldigt svårt. Tänk på frågorna nedan för att du kanske frågar dig själv innan du handlar: När ska jag komma i en handel Var ska jag placera min stoppförlust Vad händer om något går fel Ännu viktigare kan du hantera känslorna av valutahandling Mastering av känslorna av handel är svårare än att behärska de tekniska färdigheterna. Yoursquoll får snart reda på vad det betyder. De flesta handlare försöker göra en zillion dollar på varje handel. Theyrsquore giriga. Detta leder dem att stanna i en bra handel för länge i hopp om att få mer pengar ut ur det. Detta kan leda till katastrof mdash handeln kan röra sig mot dem och de blir krämiga. Detta händer hela tiden, och det händer fortfarande med mig från tid till annan. Itrsquos är det enskilt största hotet i handeln. Men du kan redan förstå varför thatrsquos troligen är sant. Men hur överbryggar du grådighet när Wersquoll handlar om det på ett ögonblick. REVENGE Det här är den andra stora. Många handlare spola lite pips ner i toaletten och vill sedan slå tillbaka. Så de dubblar deras sista order och går för bröt. Itrsquos gillar, väl hellip itrsquos som att nå ner i din toalett. Thatrsquos gross. Och det gör dig inte rikare. Impulsen att hämnas är naturlig, och jag hanterar ofta denna känsla ofta. Det gör vi alla. Itrsquos går inte bort när som helst snart. Underskatta inte denna känsla. Många näringsidkare har inte bara nått sig i hämndens toalett, men har dykt in i det i första hand. Kom ihåg: marknaden är inte din vän. Marknaden är så mycket kraftfullare än du är. Du kan inte ldquoget tillbaka atrdquo marknaden. Handel när det är arg eller hämnd är en total katastrof. Om du tar en stor förlust, stanna sedan, ta ett djupt andetag och prata med en mentor eller din spegel eller ditt favoritfyllda djur. Läs om diagrammen igen. Ta en paus. Tugga på tån om du måste. Även om du tror att du ser det bästa tillfälle i världen efter att du har blasted ndash, se till att du tar en lång djup andning och paus innan du gör någonting. Itrsquos så enkelt som detta: När jag är daghandel, försöker jag donrsquot tjäna massor av pengar på varje handel, och jag försöker aldrig hämnas. Istället ställer jag upp bra affärer, som har stor potential, och då skjuter jag till 10 pips som ett första mål. Bara 10 pips. Thatrsquos det. Jag donrsquot låt mig förlora mycket pengar. Jag försöker bara att få 10 pips först, och om det är allt jag får, Irsquom ut för dagen. Wersquoll pratar om hur jag försöker för mer än 10 pips på ett ögonblick. För nu, anser att itrsquos lätt nog att få 10 pips och om det är allt du kan få, det är okej att gå ut. När du vet att du kan vända 10.000 till 130.000 på ett år på 10 pips om dagen, är det inte längre viktigt att slå tillbaka på marknaden eller bli girig på en handelsdag. Och du kan lära dig att göra 10.000 till 130.000 på ett år på bara 10 pips per dag. Jag lovar inte att du kan göra det. Jag säger att det är möjligt och jag har lärt mig näringsidkare som har gjort det. Om du började med 10 000 den 1 januari och tjänade 10 pips per dag och bara handlas 17 dagar i månaden så slutar du 2000 000 pips UP och med cirka 130 000. Varför är det här innovativa, annorlunda eller revolutionerande Eftersom du inte bara tar pengar från nybörjare med den här strategin kommer du att ta pengar från andra avancerade handlare. Avancerade handlare vill ha stora pengar. De spenderade många år att lära sig att handla så att de kunde göra 100 per dag. De vill ha stora, stora avkastningar. De går till 40, 50, 100 pips åtminstone. Jimmy Young, en fulländad valutahandel och en min vän, handlar bara ett par gånger per månad och går varje gång för 100 pips eller mer. Jag lär också och tar mig själv av dessa typer av affärer. Men det är bara ett sätt att närma sig marknaden, och det är inte enkelt. Avancerade handlare är konservativa med deras handelskapital, eftersom marknaden kan ta stora svängningar mot dem när de går och väntar på 100 pips. Några avancerade näringsidkare kommer att tänka din nyckelnötter för att komma ut ur en handel på 10 pips. Vad händer om det går till 100 pips eller 200 Wonrsquot Jag är upprörd att jag missade Inte alls. Du bör hitta sätt att handla så att din genomsnittliga vinst är större än 10 pips ndash och åtminstone samma storlek som din genomsnittliga förlust eller bättre. Men Irsquom missnöjde aldrig med 10 pips på någon given handel. Låt mig upprepa det: Jag är aldrig missnöjd med 10 pips av vinst. Letrsquos säger att jag hittar en bra möjlighet att gå för 10 pips på en handel. Jag skickar en marknadsorder för att köpa EURUSD på 1,2900. Jag satte ett stopp på 1,2880 (20 pips) och jag anger inte en gränsvärde. Jag är nu länge (för att jag köpte) EURUSD på 1,2900. När priset som jag kan sälja vid 1 2910 har jag tjänat 10 pips. Jag kan antingen avsluta handeln med min vinst eller stanna längre i handeln. Här är hur jag stannar i handeln: Jag flyttar mitt stopp för att bryta mig jämnt. Om mitt första stopp var 20 pips (eller, på denna handel, på 1,2880), så kan jag flytta mitt stopp till 1.2900. Det betyder att om priset faller tillbaka till 1,2900 stänger min handel automatiskt och jag har inte förlorat någonting. Jag har inte fått någonting. Jag har handlat defensivt. Men om handeln går till 1.2920 och 1.2930, och därutöver, är jag beredd att få mer pengar. Jag kan inte förlora något mdash Jag är i 100 riskfri handel. Nu kan jag låta min vinst springa och jag donrsquot måste oroa mig för någonting. Många handlare frågar mig varför jag skulle göra något sådant. Varför skulle jag acceptera en paus till och med handel Mitt svar är en fråga: Av 10 affärer skulle du acceptera 5 raka jämnhandel, 2 förlorare på 20 pips och 2 vinnare av 50 var jag skulle. Thatrsquos handlar defensivt och itrsquos vad jag vill att du ska göra, åtminstone i början av din handel. Du måste minska dina förluster kort. Gå snabbt ut ur förlorarna. Se till att du stannar i vinnarna längre. Hur vet du när du bara ska komma ut med 10 pips säger jag, gå ut med 10 pips när du vill. Itrsquos ok att bara ta 10 pips. Hur kan du tjäna pengar om din stoppförlust ligger på 20 eller 30 pips och din vinst är bara 10 pips Yoursquore kommer inte att ta 10 pips varje gång. Detta kommer inte att vara din enda handelsstrategi. Det här är en del av din handelsverktygslåda. Kom ihåg att du kommer att flytta ditt stopp för att bryta ibland och gå för mer än bara 10 pips. Med detta sagt har jag lärt trader som har lärt sig att handla för 10 pips av vinst mer än 90 av tiden. De har gjort mycket pengar för små vinster. Om du tjänade 10 pips varje dag under de närmaste 12 månaderna, och du startade nästa år med över 100 000 i din handelsavgift, skulle du göra mellan 10 000 och 17 000 per månadshandel (beroende på din risk tolerans). Kan du göra det helt. Kan du göra det idag Kanske, kanske inte. Du måste ägna dig 100 för att lära dig att handla intelligent. 1. Köp och sälj på utbrott av stöd och motstånd. Eller sälja när ett valutapar träffar motstånd och köper när den träffar stöd. Jag lär det här i 1 på 1 träning, och det här är min stora handelsstrategi. 2. Sluta försöka göra 8 miljoner på varje handel. 3. Alltid ha en stoppförlust på plats. Följ alltid dina stoppförluster. 4. Mål: 10 pips varje gång du handlar. 5. Du kan ställa in ditt stopp för att bryta till och med på 10 pips vinst, och gå sedan till mer. 6. Det finns ingen lsquomakeuprsquo strategi. Om jag tar en förlust, försöker Irsquom bara sluta med en 10 pip vinst för dagen. Om jag kan få det, försöker jag donrsquot för 20 nästa dag, eller vad som helst. Jag kan fortsätta att försöka få 10 pips vinst så länge jag havenrsquot förlorade mer än 5 av min huvudstad. 7. Tid: Jag kan handla i ett visst antal timmar per dag, vilket betyder att jag kan ha handelsplattformarna öppna och sitta på min dator för max, 5 timmar om dagen. Om jag kan tjäna mina 10 pips under den tiden, så kan jag ställa mina stopp och gränser och gå bort, men jag kan se till att jag aktivt tittar på marknaden längre. 8. Du måste ha en daglig rutin. Mer om det nedan. 9. Du behöver inte handla varje dag. 10. Klipp dina förluster så tidigt som möjligt och rida dina vinster så länge du kan. Stopp bör aldrig vara mindre än 15 pips (thatrsquos för tight för ett första stopp) men gränser är, oändliga. En strategi: 10 Daily Routine Herersquos en daglig rutin som Irsquove används i Strategy: 10-systemet. Några av de mest framgångsrika månaderna av min handels karriär hände när jag följde denna plan. Upp klockan 3:00 Eastern Standard Time (när marknaden är mest aktiv). Kontrollera diagrammen. Ställ följande frågor: 1. Var slutade USD (5:00 EST) igår mot majorsna 2. Vilken effekt kommer dagens ekonomiska rapporter om någon på valutamarknaden? 3. Är vi på en gång hög eller låg på någon valutapar 4. Vilket par ska jag fokusera på idag 5. Var är de viktigaste områdena av stöd och motstånd på detta par 6. Vilka är några bra breakout-inlägg Några bra inlägg när ett par misslyckas med att bryta ut Följande uppsättning av frågor garanterar inte att du kommer att tjäna 10 pips varje handel. Men det hjälper dig säkert. Den viktigaste frågan du kan fråga är Vad är den stora trenden i valutaparet som jag tittar på Om du handlar med trenden, är du mer sannolikt att kunna hitta 10 pip-handelsmöjligheter. Rob Booker är en aktiv proprietär näringsidkare, penningchef och forexpedagog. Mr Booker har utbildat hundratals valutahandlare runt om i världen och hjälpt dem att utveckla sina egna handelssystem. Men ännu viktigare, fokuserar Rob på att hjälpa handlare att hantera de psykiska, psykologiska och disciplinära frågorna i samband med handel. Du kan också gilla: Dina uppgifter är strikt skyddade, säkra och aldrig säljs eller delas. Vi hatar spam så mycket som du gör. Mer information om vår integritetspolicy. Gratis Forex Strategies Systems En samling av valutasystem, indikatorer och strategier inkluderar Forex Analyzer PRO. 100 Gratis Ladda ner. Gratis binära alternativ Strategies Systems Revealed Lär dig och ladda ner gratis binära alternativ strategier och handelssystem Ladda ner Forex Analyzer PRO gratis Ladda ner ett av de bästa gratis FX-system för lönsam Forex Trading Alla artiklar, system, strategier, recensioner, betyg, nyheter, forskning, analyser , priser eller annan information som finns på denna webbplats, av Aboutcurrency, dess samarbetspartners eller bidragsgivare, tillhandahålls som allmän marknadskommentar och utgör inte investeringsrådgivning. Omgående valuta accepterar inte ansvar för förlust eller skada, inklusive men utan begränsning till, eventuella förluster av vinst, som kan uppstå direkt eller indirekt från användning av eller beroende av sådan information. Upphovsrätt kopia 2017 Omräkning. Alla rättigheter förbehållna. Riskinformation: Trading forex på margin har en hög risknivå, och kanske inte är lämplig för alla investerare. Den höga hävstångseffekten kan fungera mot dig såväl som för dig. Innan du bestämmer dig för att investera i utländsk valuta bör du noga överväga dina investeringsmål, nivå av erfarenhet och risk aptit. Möjligheten finns att du kan bibehålla en förlust av vissa eller alla dina initiala investeringar och därför borde du inte investera pengar som du inte har råd att förlora. Du bör vara medveten om alla risker som är förknippade med handel med valutahandel och söka råd från en oberoende finansiell rådgivare om du är osäker. Hur 10 Pips A Day Forex-strategi kan blåsa ditt handelskonto Det finns mycket prat i världen av Forex, och har varit under en tid, om 10 pips per dag strategi. It8217s en strategi som hävdar att 8220 gör dig rik snabbt8221 genom att ackumulera bara 10 pips varje dag. Tja, här kommer jag att berätta för dig att det inte bara kommer att göra dig rik, det kommer sannolikt att blåsa ditt handelskonto om du ger det tillräckligt med tid. Strategin är en uppfattning om att 10 pips per dag kan ackumuleras i stora förmögenheter på en relativt kort tid. Eftersom de som främjar strategin kommer att berätta för dig, det gör det enkelt att göra detta belopp varje dag. Men 10 pips om dagen ska vara enkla, rätt i teorin, ja. Men som vi alla vet blir konsekvent lönsam i Forex värld är det en teoretisk strävan, det är en praktisk. I denna artikel kommer vi att titta på det kontroversiella ämnet att bara göra 10 pips om dagen och varför det inte fungerar. Som ett resultat kommer du att lära dig ett sätt att ställa resultatmål som står för vinster samt risken för att göra vinsterna. Men först, let8217s diskuterar denna 10 pips en dagsstrategi i större detalj. Vad är 10 Pips a Day Forex Strategy Tanken bakom strategin är att sikta på snabba vinster varje dag. Som namnet antyder är målet att göra en vinst på 10 pips varje dag. Det låter enkelt nog, och i teorin borde det vara. Men igen, vinst från Forex marknaden isn8217t teoretisk. De flesta av strategierna där ute som syftar till ett litet antal pips varje dag bär också med sig en stor stoppförlust. Åtminstone stor i jämförelse med den nominella vinstpotentialen från varje inställning. Denna strategi är inget undantag. Detta skiljer sig väsentligt från vad vi gör, där vi strävar efter en riktig risk för att belöna förhållandet på minst 1: 2. De flesta av strategierna som syftar till 10 pips per dag använder en 90 pipstopp förlust eller större. Jag har till och med sett några så stora som 180 pips för att uppnå bara 10 pips av vinst. I huvudsak använder de det fullständiga motsatta tillvägagångssättet att riskera att belöna som vi gör här i dagsprisåtgärd. De tar stor risk för lite belöning i utbyte mot en hög vinstfrekvens. Och där ligger problemet. Attraktionen Många handlare som idén om strategier som detta för att de producerar snabba segrar och lovar höga vinster. Som vi alla vet känns det bra att vinna. Tänk på hur du kände efter din senaste vinnande handel. Eller ännu bättre, en serie vinnande affärer. Känns bra, gör det inte och varför skulle det inte vara fel att känna sig bra efter en vinnande handel. Du sätter i arbetet för att hitta en bra inställning som resulterade i en vinst. Så det är inget fel med en liten klapp på ryggen för ett bra jobbat jobb. Men det är något fel när du väljer en strategi, helt enkelt för att det medför en vinnande känsla oftare än inte. Eller åtminstone that8217s avsikten med strategin. Du ser att bli en framgångsrik Forex trader isn8217t om att vinna, it8217s om att bli konsekvent lönsam. Det är en stor skillnad mellan de två. Det är inte bra att känna sig bra när du vinner oftere än att känna dig dålig när du förlorar. Det är inte om känslor, period. När du väljer en handelsstrategi baserat på vinstfrekvens, gör du att ditt ego gör beslutsfattandet för dig. Ditt ego vill ha en strategi som8217s kommer att ge dig den här fina känslan 8220winning8221. Den logiska sidan av din hjärna vill ha en handelsstrategi som kommer att öka ditt handelskonto. It8217s också den logiska sidan av din hjärna som vet att det tar mycket tid och övning för att bli konsekvent lönsam. Ditt ego vill ha vinsten nu och inte bryr sig om hur mycket du måste riskera för att få det. Katastrofen Innan vi pratar om varför 10 pips en dagstrategi är katastrofal, vill jag klargöra två saker: I8217m diskrediterar inte alla scalping-strategier. Jag är säker på att vissa arbetar. Vad jag diskrediterar är idén att du kan sikta på ett visst antal pips varje dag, vecka eller månad och 8220get rik quick8221, så många som marknadsför dessa strategier. There8217s inget speciellt om 10 pips eller 1 dag som jag ogillar. I8217m mot sikten på ett antal pips inom en viss tidsperiod 8211 mer på detta senare. I8217m använder bara 10 pips per dag strategi som ett exempel. Nu får let8217s ta reda på varför en sådan strategi är farlig. Ogynnsam risk för belöningsförhållande Grunden för en strategi som 822010 pips en dag8221-strategi är en hög vinstnivå. Detta innebär att man riskerar en stor mängd pips för en relativt liten vinst. Let8217s använder 10 pip take profit, 90 pip stop loss strategi som ett exempel. För att bryta jämnt med denna strategi, skulle du behöva vinna 90 av tiden. Det betyder att 100 av dem skulle behöva 90 av dem för att göra vinst. That8217s en orealistisk hög winränta för någon Forex trading strategi. Och det är bara att bryta jämnt. Om du faktiskt vill tjäna konsekvent skulle du behöva vinna mer än 90 av tiden. Tänk på det här sättet. Du har två på varandra följande vinnande veckor, vilket gör ditt mål om 10 pips varje dag. Så i tio dagars handel har du gjort 100 pips. I slutet av de tio dagarna känner du dig ostoppbar. På elfte dagen träffar katastrofen. Din stoppavbrott träffas för en 90 pip förlust. Så efter elva handelsdagar har du 10 pips av vinst. Demoraliserad och frustrerad, du satte ut på jakt efter en ny strategi som8217s kommer att göra dig miljoner. Det här är den onda cykeln som flesta Forex-handlare bor i, och det är därför att använda en ogynnsam risk för att belöna förhållandet kan vara farligt för din karriär som en Forex-handlare. Den ogynnsamma risken att belöna förhållandet ger oss till nästa anledning varför de 10 pipsna dagstrategin är farlig 8211 orealistiska förväntningar. Varje handelsstrategi som använder ett fast antal pips inom en viss tidsperiod som mål är en katastrof som väntar på att hända. Du kan citera mig på det. Marknaden går på eget schema. Varje vecka är unik, precis som varje dag, timme och minut är unik. Ett valutapar won8217t ger dig exakt samma typ av rörelse från dag till dag eller vecka till vecka. Så varför förväntar du dig samma mängd vinst varje dag. Det är inte meningsfullt. Marknaden isn8217t på ditt schema. För att bli en konsekvent lönsam Forex-näringsidkare måste du lära dig att ta vad marknaden ger dig. Det kan innebära att inte handel för en dag eller till och med en vecka. Att säga att en marknad kommer att röra sig på ett sätt som kommer att producera 10 pips av vinst varje dag är helt orealistiskt. Lösningen Även om prissättningshandel är min föredragna handelsmetod och har varit i många år, kommer I8217m inte att lägga det som lösningen. Istället kommer I8217m att visa dig hur du ställer prestationsmål som både kan uppnås och också medföra risker. Detta kan användas för någon handelsstrategi där ute. För att göra detta måste du använda två mätvärden för att spåra din prestanda. Den första metriska bör vara din procentuella vinst. Detta blir det belopp du vill ha för varje månad. Jag rekommenderar att du startar någonstans mellan fem och tio procent vinst per månad. Detta är en realistisk förväntan och har verkligt värde. Du vet exakt hur mycket fem till tio procent vinst per månad skulle vara lika utifrån din kontostorlek. Om du bara syftar till 400 pips per månad, till exempel, vem vet hur mycket varje pip är värt. Det kan vara 1 eller 10. Genom att använda en procentsatsförstärkning etablerar du ett prestationsmål med realt värde. Den andra metriska behöver ta hänsyn till risken. När allt är fem till tio procent vinst är bra, men om du riskerar tjugo procent för att komma dit är det inte så bra. För den här metriska you8217re kommer du att använda en R-multipel. Vad är det, du frågar dig Enkelt ta ditt vinstmål i pips och dela det med din stoppförlust i pips. Till exempel skulle ett 300 pip-mål med en 100 pipstoppförlust vara 3R. Därför skulle målet för din andra mätvärde vara att hålla ett genomsnittligt 2R minimum för månaden. Detta tvingar dig att leta efter gynnsamma handelsuppställningar där den potentiella belöningen är minst dubbelt så stor risk. Där har du det. I stället för att sikta på ett godtyckligt antal pips per månad strävar du efter fem till tio procent per månad och bibehåller en genomsnittlig 2R-minsta. Du har nu ett mål som8217s kommer att producera vinster samtidigt som man tar hänsyn till risken för att göra vinsterna. That8217s vad som krävs för att bli en konsekvent lönsam Forex-handlare. Slutsats I slutet av dagen, strategier som 822010 pips per dag8221 Forex strategi aren8217t problemet. Åtminstone inte roten till problemet. Problemet är idén att vinster från Forex marknaden kan sättas på ett bestämt schema. Huruvida it8217s 10 pips, 20 pips eller 30 pips per dag. Marknaden gör inte omsorg, det kommer inte heller att röra sig på ett sätt som kommer att producera sådana vinster för dig varje dag. Det andra problemet riskerar nio gånger den potentiella belöningen. Att bli konsekvent lönsam handlar om att sätta dig i gynnsamma positioner för att tjäna pengar. En handel setup där en förlust är nio gånger större än den potentiella belöningen är motsatsen till gynnsamma. Du kanske säger att detta bara är min åsikt. Och du skulle vara korrekt. Men när var sista gången du hörde en professionell Forex-näringsidkare säger att de var färdiga för dagen eftersom de slog deras 10 pip mål. Tror du att George Soros eller Bill Lipschutz handlar Forex på det här sättet Naturligtvis inte. I själva verket här är ett citat från Bill Lipschutz själv. För de långsiktiga verksamheterna, speciellt när flera benalternativstrukturer är inblandade och det kan vara nödvändigt med ett visst kapital, letar jag efter en vinstförlust på minst fem till en. Denna artikel var inte skrivet för att insinuera att det enda sättet att dra nytta av Forex-marknaden är att använda ett 2R-minimum på varje handel. Eller att prisåtgärden är den enda genomförbara handelsstrategin. Som vi alla vet är det helt enkelt inte sant. Denna artikel visar emellertid att tanken att riskera 90 pips för att göra 10 och förväntar sig att marknaden ska ge dig de 10 pipsna i vinst mer än 90 av tiden är orealistiskt. Vågar jag säga omöjligt Har du försökt något som liknar 10 pips per dag Forex-strategi Tror du att metoden att ställa in prestandamål som diskuteras i denna artikel kommer att vara till hjälp i din handel Dela din erfarenhet eller ställ en fråga i kommentarfältet nedan.

No comments:

Post a Comment