Monday, 18 September 2017

Forex Business Möjlighets In Indien


Visste du att Indiens totala rikedom har tredubblats på ett decennium till 3,5 biljoner och förväntas bli dubbelt igen de närmaste 5 åren (källa: Credit Suisse) EduTech Startups verksamhet i Indien väntas bli 70 miljarder år 2017 Den urbana hushållet Intäkterna skulle vara över 4 biljoner under de närmaste 20 åren (USA: s handelsdepartement) Befolkningen förväntas vara över 1,50 miljarder år 2050 från den nuvarande 1,16 miljarden. Antalet boende i städerna kommer att öka till 590 miljoner år 2030 från den nuvarande 340 miljoner och 180 miljoner nya arbetstagare kommer att läggas till Indiens arbetskraft år 2030. År 2020 krävs ytterligare 800 universitet och 35.000 högskolor för att göra det möjligt för de riktade 46 miljoner barnen att utnyttja högskoleutbildning. Att utbilda sina barn är det yttersta målet för 51 av indianer. Boston Consulting Group ser ett brist på 200 000 ingenjörer, 400 000 andra akademiker och 150 000 yrkesutbildade arbetstagare under de närmaste åren. Det finns bara 1 läkare för varje 1700 personer i Indien och 1 sjuksköterska för varje 1250 personer 40 av frukter och grönsaker som produceras i Indien går förlorade Indien lade 18,99 miljoner mobiltelefonanslutningar i januari 2011 ensam med hela siffran till 771.18 miljoner Endast 3 har försäkring av något slag och mindre än 1 av indianerna deltar i indiska aktiemarknaden Affärsmöjligheter IndiaIndia Business Opportunities (Uppdaterad den 27 december 2016) Driven av den genomsnittliga tillväxttakten på 7-8 under det senaste decenniet och 350 miljoner starka ampere som växer mellanklassen med ökande köpkraft, den indiska marknaden idag omformar världens ekonomi. Indiens BNP korsade trillions dollarmarkeringen 2007 och är för närvarande i 3: e position (PPP) efter USA och Kina. Investeringar i nästan alla sektorer (utbildning, mat, energi, hälso - och sjukvård och detaljhandel) av den indiska ekonomin har ett löfte om hög avkastning som har uppmärksammats av investerare och företag över hela världen. Med tanke på att restaurangerna håller på att vänta, köpcentra är förpackade, biografer är fulla, och flygbolag och hotell är överbokade visa upp den ökande aptiten hos den indiska konsumenten. Som ett exempel, som erkänner att indiska ungdomar starkt gynnar märkeskläder, introducerade Levis ett speciellt varumärke Spykar för Indien som är en olycklig framgång. Hittills har bara Multi National Companies (MNC) med sina stora resurser, know-how och de rätta förbindelserna varit de stora mottagarna av denna fenomenala tillväxt i Indien. Små och medelstora företag och entreprenörer blir bara medvetna om tillväxten i Indien. En enkel analys, med hänsyn till den ökande befolkningen (Se sidofältet), växande konsumtion och krympande jordbruksmark, visar att det finns en mycket lukrativ marknad för amerikanska företag med produkter eller tekniker inom följande områden: Food amp Drycker: livsmedelsbearbetning , livsmedelsförpackningar, matvaror och transport, hälsodrycker etc. Hembaserad: heminredningsprodukter, köksredskap, säng och bad, etc. Hälso - och sjukvård: diagnostik och testning, medicinsk utrustning, hälsokomplement, ren luft och vattenprodukter etc. Utbildning: medicinsk utbildning, utbildning av lärarprogram, automotive mekanik, medicintekniker, avancerade kurser inom de kommande områdena genetik och nanoteknik. För mänskliga resurser och kompetensbehov inom vårdindustrin kan du ladda ner en fullständig rapport från National Skill Development Corporation i Indien på entryindiafilesHealthcarehealthcare. pdf Konsulttjänster: teknik, affärsutveckling, produktutveckling, säkerhetsanalys etc. Infrastruktur: avfallshantering, sol - och vindteknik, temperaturstyrda lager, luft - och ljudföroreningar, släpvagnar och automatiserad parkeringsutrustning. Liknande affärsmöjligheter finns i överflöd i andra sektorer som hemförsörjning, mediaförstärkare, hotelmotel, finansiella investeringstjänster etc. En av de affärsformat som snabbt ökar acceptansen är Franchising som växer med en hastighet av 30 årligen. Medan laglig infrastruktur och ekosystem finns på plats i Indien måste man göra en noggrann forskning och medvetenhet hos den potentiella franchisetagaren och skapa bindande avtal som täcker alla viktiga aspekter av Franchising innan de gör några investeringar. Man måste också förstå företagsnormer i Indien och söka professionell hjälp när man navigerar på pappersspår, IP-skydd och skattemässiga konsekvenser etc. innan man gör partnerskapsavtal med franchisetagaren. Toppsektorer med franchisemöjligheter är utbildning och hälso - och sjukvård tack vare en stor skillnad mellan utbud och efterfrågan nu och under de närmaste åren. Du kanske vill utnyttja det faktum att US Commercial Service (handelsdepartementet) regelbundet tar handelsuppdrag från amerikanska franchisegivare till Indien. En annan populär modell är Public Private Partnership (PPP) med Indiens regering genom en anbudsprocess. I infrastruktursektorn förväntas Indien exempelvis investera 1,2 miljarder i ombyggnad eller uppgradering av hamnar, vägar, broar, energianläggningar etc. Återigen kan US Commerce Service vara avgörande för att göra möjligheterna på detta område tillgängliga för amerikanska företag i tid och hjälp med att svara på RFP och med det obligatoriska pappersarbetet. Allt ovanstående är ett historiskt tillfälle för små och medelstora företag och entreprenörer i USA att expandera utanför gränserna till Indien. Amerikanska företag med rätt kunnande har nästan orättvisa fördelar för framgång av flera anledningar: President Obamas National Export Initiative har satt upp ett mål att fördubbla USA: s export till 2 biljoner till 2015. För att möta detta mål har USA: s administration initierat stora incitament för att stödja amerikanska exporten. Commerce Dept. International Trade Administration (ITA) budget höjs med 20 procent till 534 miljoner och 300 internationella handelsspecialister läggs till för att hjälpa amerikanska företag att exportera amerikanska varor och tjänster. Indier har en mycket positiv synpunkt (76) i USA enligt en Global Attitudes Survey. Indiska regeringstjänstemän gör regelbundna besök i USA för att träffa branschexperterna och främja affärs - och handelsmöjligheter. Indiens regering erbjuder flera incitament till amerikanska företag som gör affärer i Indien. Regeringens incitament inkluderar tullfri import av kapitalvaror och råvaror, återbetalningar av centralomsättningsskatt, skatteredag ​​för angiven period, 100 procent återföring av vinster för underleverantörer och mer. Följande är några utvalda resurser för att börja din indiska strategi: Inskickad av Ravinder Singh på onsdag, 03012017 - 07:15. Inskickad av Ken Ward på tisdag 02282017 - 23:41. Vill du etablera ditt företag här i USA vill du skapa en global närvaro med att sälja dina varor, produkter eller tjänster till en befolkning på 330 miljoner människor eller ta med din företags närvaro till USA, Kanada, Mexiko och Sydamerika. Om du har en idé, redan etablerade produkter, eller vill skapa en närvaro här i staterna, tveka inte att kontakta mig. Jag är en partner och skapar en USA-version av andra företag som finns i andra länder, här i USA. Vi pratar, diskuterar och ser om det finns en 5050 passform för båda parter. Jag är diskret, mycket transparent med företag som etablerar en amerikansk närvaro och kan hjälpa till med andra idéer du kanske har. Inskickad av Raj på fredag, 03032017 - 02:28. Hoppas du mår bra Mitt namn är Raj och jag tillhör New Delhi (huvudstaden Indien). Vänligen släpp mig en anteckning på mitt e-post-ID rajmalhotra7584gmail och vi kommer att ansluta för att diskutera en global möjlighet. BlueMax partnerskapsprogram gör det möjligt för introducers att utveckla sin affärsmodell med hjälp av resurserna hos vårt dedikerade service - och supportteam. Den typ av supporttjänst som vi tillhandahåller är skräddarsydd för våra partners krav och erfarenhetsnivå, och vi erbjuder en fullt utrustad service för att underlätta en stark affärsstiftning. Våra introducerande partners har tilldelats en personlig kontochef för att hjälpa dem med alla aspekter av partnerskapet, från att vägleda kunder genom kontoöppning och finansieringsprocesser till MT4 Manager Terminal Reporting Suite. Partners av BlueMax utfärdas med en personlig webbsida, inklusive inbyggda introduceringsspårningsförbindelser som kunderna automatiskt tilldelas under introduktionen. Du kan använda sidans länkar (fullständigt spårad) för att öppna live-konto, demokonto och finansiering. Vår prisbelönta MT4-plattform kan helt konfigureras för att stödja varje partners back-office och operativa behov samtidigt som du behåller fullständig kundsäkerhet. BlueMax Partners-teamet är här för att ge bra råd om kundhantering, affärsutveckling och marknadsföringskampanjer, samt alla aspekter av verksamheten som gör det möjligt för partner att uppnå sina mål. Vi är selektiva i det antal partners vi arbetar med och försöker se till att varje partnerskap bygger på ömsesidigt stöd och samarbete. Vi kan tillhandahålla tillgångar och utbildningsmaterial för både seminarier och marknadsföringspresentationer och sträva efter att ständigt utveckla relationen genom kvartalsvisa prestanda och affärsinfrastrukturrecensioner. Vi erbjuder ett omfattande kompensationsprogram för komplement till våra konkurrenskraftiga låga spreadar och marginaler, vilket ger en vinnande bakgrund för både partners och kunder. Kontakta vårt partners supportteam för att få reda på hur du kan optimera din verksamhet. För att få veta mer om vårt introducerande partnersprogram, fyll i det korta formuläret nu Forex-relaterade webbplatser: Forexmarknaden är en plats för att tjäna bra vinster och samtidigt innehåller handeln också hög risk. Endast de investerare som har råd med förlusterna rekommenderas att investera i Forex trading. Tradern ska kunna motstå den höga hävstångsgraden som kan drabba kontot kraftigt. Forexmarknaden är en starkt volatil marknad där försäkran är omöjlig. De näringsidkare som investerar borde helt analysera marknaden och hörnet på marknaden innan de investerar, eftersom ingen kan ta ansvaret för de förluster de står inför. Mäklare kan bara styra handlarna. Mäklare kan inte ta ansvar för förlusterna. Alla uttag och inlåning kommer att behandlas enligt mäklare betalningsmetoder och villkor. Det är investerarnas ansvar att flytta på ett lagligt sätt genom att skicka in sina bevis och investeringar. Copyright 2016 BlueMax Global Ltd. Godkänd och reglerad av IFSC Belize. Franchise Opportunities i Indien Dr Lal s Pathlabs Sen Dr. (Major) S. K. Lal, en pionjär inom patologins område som hade utbildats i armén och senare vid Cook County Hospital, Chicago, USA, lade grunden till Dr Lal PathLabs 1949. Välsignad med stor kunskap och kompetens inom detta område, Dr . SK Lal etablerat en organisation som var avsedd att bli det första patologilaboratoriet för rykte i Delhi och norra Indien. Idag är Dr Lal PathLabs erkänt som ett centrum för innovation och ett främsta kliniskt patologilaboratorium. Dr. Lal PathLabs grundades 1949 och är idag den största och mest respekterade diagnostikleverantören i landet. Den har bevisat rekord på över sex årtionden för att strikt följa internationella standarder och riktmärken. Dr Lal PathLabs erbjuder den bredaste testmenyn och har en pan Indien-närvaro i alla viktiga städer och städer i Indien, i form av toppmoderna laboratorier och patientservicecentra. Medarbetarnas styrka på över 3000 personer tjänar över 10 miljoner leende kunder varje år. Sedan 1949 har Dr Lal PathLabs blivit synonymt med förtroende och tillit inom patologiska tjänster. Dr Lal PathLabs har framträtt som ett av de högsta ackrediterade laboratorierna i landet och glädje över 10 miljoner kunder per år. Banken på state-of-the-art teknik och högkvalificerad personal ska Dr Lal PathLabs fortsätta att tillhandahålla högsta kvalitet på service och tjäna förtroende för miljontals människor under de kommande tiderna. Företagets namn039: s huvud - och referenslaboratorier i Delhi använder toppmodern teknik och utrustning för att utföra bredaste testmeny och paneler inom disciplinerna Molecular Diagnostics, Biofysics, Flowcytometry, Immunophenotying, Cytogenetics, Endocrinology, Genetics, Nutrition and Metabolism, Onkologi, Toxikologi, Immunohistokemi, Infektionssjukdomar, Biokemi, Hematologi, Histopatologi och cytologi. Dr Lal PathLabs tillhandahåller sina kunder högsta kvalitetstjänster och har internationellt accepterade externa och interna kvalitetssäkringsprogram på plats. Dr Lal PathLabs är Indien039s högsta ackrediterade laboratorium, med ackreditering från College of American Patologists (CAP), National Accreditation Board for Testing and Calibration Laboratories (NABL), ministeriet för vetenskap och teknik, Govt. av Indien, och ISO 9001: 2000 certifiering. Microtex India Ltd. En av de största tillverkarna av marknadsförare av innerkläder och kläder i världen. Maxwell har sex regionala kontor, tre produktionsbaser med hjälp av toppmodern teknik från att utveckla bomull till färdiga plagg. Maxwell marknadsför några av de bästa globala inredningsvarumärkena som Vanity Fair, Daisee Dee, Lovable, VIP-komplett sortiment, Frenchie X etc. Live-in (Microtex India Ltd.) är klädmärket för gruppen som lanserades 1998 och skapade en inverkan på konsumenterna från dag ett. Koncernen har anmält internationella klädmärken som Vanity Fair Fashions, Elle, Dim etc. som kommer att lanseras inom kort. Orient Spa, namnet är synonymt med spa amp wellness verksamhet i Indien. Med 10 femstjärniga spa och 4 spa akademier som redan är i drift och många fler att komma under de senaste åren är Orient Spa redo att bli spaindustrins framtid. Orient Spa är idag ledande och trend setter i spa-amp wellness-industrin. Dess innovationer i de olika formaten har varit rungande framgångar. Spa är en växande företags vertikal som är mycket fragmenterad och under utveckling. Marry Brown restaurangkedjan som kommer att vara synonymt med lip-smacking mat och allround familj underhållning. Baserat på Malaysia har vi nu 350 försäljningsställen i hela Sydasien och väl på väg till att bli ett världs varumärke. Vi är också den snabbast växande snabbmatskedjan med butiker i olika länder, bland annat Singapore, Malaysia, Indonesien, Indien, Dubai, Kina och Sri Lanka. Jumboking Foods Pvt Ltd Jumbo King började sin resa till varumärket Vada Pav 2001. Inspirerad av västerländska modeller och tillämpa den på indisk mat, tror Jumbo King att den vanliga mannen har konstitutionell rätt att få hygienisk mat till ett överkomligt pris. Jumbo King har ett team av människor som spänner över de funktionella verksamhetsområdena, affärsutveckling, franchisetagarrelationer och marknadsföring. Baalagurukulam är en främsta organisation som har åtagit sig att leverera kvalitetsprogram som handlar om barns övergripande utveckling. Bebygging mot bakgrund av ovanstående har Baalagurukulam börjat med den starka lusten att främja de unika flerintelligensprogrammen för att gynna barnen i deras tidiga stadier, så att deras bidrag till den övergripande tillväxten kommer att vara hög. Ett sådant viktigt initiativ av Baalagurukulam är BrainTrain som är en forskningsbaserad organisation som fokuserar på hjärnutveckling av barn 4 år och äldre. Ett unikt hjärnutbildningsprogram för barn från BrainTrain är en främsta forskningsbaserad institution som har gjort ett paradigmeskifte i hjärnans utveckling än vad som helst medicin eller utbildning skulle kunna åstadkomma. BrainTrain har kommit med ett integrerat hjärnutbildningsprogram som kombinerar 6 tekniker som alla är avsedda att förändra hur ett barn tänker och agerar. BrainTrain har bildats av en grupp forskare, akademiker, doktorer, läkare, barnfysioterapeut och psykolog. Det unika programmet är resultatet av den dedikerade forskningen sedan år, vilket garanteras att utveckla varje barn för att visa en enorm förbättring av hisherstudier, sport och övergripande personlighet. BRAINTRAIN-programmet är ett 039whole039 hjärnutvecklingsprogram som kombinerar utländska och indiska metoder för lärande - Abacus-systemet med Western Science amp Vedic Maths med den indiska vetenskapen. Detta program följer en 6 i 1-strategi där eleverna undervisas sex olika tekniker i en enda kurs. I denna kurs har de kombinerat olika tekniker tillsammans, varje teknik arbetar separat mot övergripande hjärnutveckling. Maya Academy of Advanced Cinematics MAAC är high-end 3D Animation amp VFX utbildning märke av Aptech. Genom sitt breda nätverk av centra har MAAC utarbetat tusentals studenter för karriär inom Animation, VFX, Filmskapning, Gaming, Web och Graphics Design. Akademin ger högkvalitativ utbildning genom karriärorienterade kurser, vilket leder till högklassiga jobbplaceringar. MAAC-partners med franchisetagare runt om i världen förstärker dem att starta sin utbildning. TI Cycles är Indiens ledande cykelstillverkare och tillverkare av de kända varumärkena BSA och Hercules. I mer än 60 år har de praktiskt taget skapat och perfekterat varje ny cykelkategori i Indien. BSA och Hercules har tilldelats 039Consumer Super Brand039 status av SuperBrands India för år 2011-2012. BSA och Hercules har blivit förenade med en mängd andra super märken som de varumärken som har behållit högsta standard för produktintegritet och varumärkesutveckling. Iken Braingym är flaggskeppsvarumärket under Mexus Education för att leverera sitt interaktiva inlärningsinnehåll, inlärningscenter och tjänster. Mexus Education är ett utbildning innovationsföretag av Bilakhia-gruppen som startades 2008. Mexus Education är engagerad i att skapa en ny våg på utbildningsområdet genom att erbjuda slutliga lösningar för innehåll, metodik, leveranssteknik och utvärderingsteknik med utbildning, dessa centra syftar till att erbjuda holistisk utbildning genom begreppet intelligent inlärningssystem en datorbaserad inlärningsmetodik som personifierar inlärningssättet i takt med sin förmåga. Operativ i Mumbai, Kharghar - Navi Mumbai, Pune, Chennai, Bhilwara, Vapi, Surat och snart på pan-india, rymmer rummet med byggnadsblock av lärande, inklusive flashspel, serier, quizzer, mind-maps och state - of-the-art tillverkningsverktyg, maskin och material. Iken Braingym täcker ett brett spektrum av läroplaner och kursplaner för elever i åldersgruppen 3 till 30 år. Serien av program som catering till olika åldersgrupper innehåller intressant ämnesområden som grundämnen inom rättsmedicin, problemlösning, robotik, aero modellering, maskinbyggnad, sinnen som utvecklar strategiska spel, roligt sätt att lära sig vetenskap, matematik och fin - tuning kurser i datorer, teknik och engelska. Alla program är planerade i samråd med föräldrar, lärare, lärare och elever som bidrar till att forma kvaliteten på lärandet. ken braingym letar efter pan india tillväxt genom franchising väg. För deras utbildning franchise modell, letar de efter engagerade proffs som kan hjälpa dem att växa. Shahnaz Husain Group Shahnaz Husain Group är Indien039s ledande företag inom området naturlig skönhet och anti-aging behandlingar. Startat på 1970-talet av Shahnaz Husain i New Delhi, har gruppen över tiden vertikalt integrerad för att omfatta alla aspekter av ayurvedisk vård och botemedel. Gruppen har så olika aktiviteter som skönhetsutbildningsinstitut, odlar egna örter till tillverkning av sin kosmetiklinje till detaljhandel till specialiserade behandlingar genom sin kedja på över 200 skönhetscenter över hela världen. Gruppen har för närvarande över 200 franchisetagare för både parlors och våra träningsinstitut. MDN Edify Education Pvt. Ltd ett initiativ av DRS Group tillgodoser alla segment av förskole-, grundskole-, gymnasial och sekundärutbildning. Samtidigt som DRS-koncernens högsta standard och kvalitet upprätthålls, erbjuder DRS Group ett brett utbud av skolor, för att passa alla krav i dessa segment genom våra förskolor Edify Kids, våra avancerade premierskolor Edify School, låginvesteringsmedelsbudget MDN Future School och DRS International School med nationell och internationell läroplan. Allt började år 2003, då deras flaggskeppskola DRS International School föddes, och det gjorde MDN Edify Education Pvt. Ltd. kort efter, med en herculean uppgift att ge en bestämd form till deras CMDs dröm. Ända sedan dess spridda vi sina vingar i pan Indien med 100 Edify Kids och DRS Kids. I sekundärförstärkare Högre sekundära segmentet, med 12 skolor som redan är i drift och många fler på väg att göra, MDN Edify Education Pvt. Ltd. gör ansträngningar för att skriva om historien om skolutbildning i Indien och utomlands. Några av skolorna är redan i drift hos Nagpur, Amravati, Bengaluru, Ranipet, Kerala, Tirupati etc. Conizza erbjuder en rad färskt högkvalitetspizzor i en kon. Produkten är innovativ, lätt att bära runt, och kan avnjutas fräsch och varm. Det är idealiskt för matbanor och kiosker. Två typer av kioskfranchise möjligheter är tillgängliga via Conizza. En Conizza Standard Kiosk kräver en investering på INR 28-31 lacs medan en Conizza Compact Kiosk kräver en investering på INR 24-26 lacs. Ytterligare detaljer finns på den officiella webbplatsen för Conizza, vars länk är bifogad.

No comments:

Post a Comment